Persbericht – Drie horecagelegenheden en een sportkantine in Rotterdam gesloten vanwege niet naleven regels Noodverordening

Geplaatst op: 2 augustus 2020

De voorzitter van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, Ahmed Aboutaleb, heeft vanmiddag drie Rotterdamse horecagelegenheden en een sportkantine in Rotterdam gesloten.

Al eerder was aangegeven er strenger op toe te gaan zien of de horeca, inclusief sportkantines, de maatregelen uit de Noodverordening wel voldoende naleven.

Dit weekend is echter geconstateerd dat in betreffende horecainstellingen de maatregelen niet werden nageleefd. Dit ondanks meerdere gesprekken en waarschuwingen. Er werd in binnen geen 1,5 meter afstand gehouden, de bezoekers waren niet geplaceerd en er waren te veel bezoekers aanwezig voor de beschikbare ruimte.

Het betreffen Bar Restaurant Noah aan de Wijnhaven, Karaokebar Fame aan de Nieuwe Binnenweg en café Lebbink aan de Bergse Dorpsstraat. Ook de sportkantine op Sportpark Vreelust is gesloten.

In tegenstelling tot de drie andere horecagelegenheden, is de sportkantine niet gesloten vanwege een tweede slechte beoordeling na controle, maar omdat het veiligheidsadvies niet is opgevolgd. Dit advies was juist bedoeld om het besmettingsgevaar tegen te gaan. De kantine moet uit voorzorg twee weken dicht.

Met deze sluitingen wil de voorzitter duidelijk maken dat ook de horecagelegenheden zich serieus aan de coronaregels moeten houden om het grote aantal besmettingen in Rotterdam tegen te gaan.

Voor meer informatie:

Pieter-Bas Simons, 06 51 07 47 91